Boksa yeni başlayanlar için sabah sporu nasıl olmalı?

Boks hayatınızın bir parçası olacaksa her gün düzenli olarak idman yapmanız gerekir. Sabahları spor yapmanızın daha dinç olmanız için gerekli olduğunu, daha dinç olmanın ise iyi bir boksör olmak için şart olduğunu bilmelisiniz. Boks derslerinize başladığınız dönemlerde antrenmanlarınızın sıklık derecesine göre size özel olarak hazırlanacak olan çalışma planında sabah idmanları da yer alacaktır. Kişiye özel bir çalışma olacağı için sizlere burada genel hatları ile bir sporcunun, boksa yeni başlamış olan bir sporcunun sabah idmanlarının nasıl olması gerektiğini anlatacağız.

 

Sabahları öncelikle kahvaltı, kahvaltıda almanız gereken vitaminler önemli olmalıdır. Sadece boks yapanlar değil, sporla uğraşan herkes için günün ilk öğünü önemlidir. Karbonhidrat ve protein alımına özen göstererek, C vitamini almak için de kahvaltı öğününü seçmeniz gerekir. Kahvaltıdan 2 saat sonra spor yapmak, özellikle ağır idman yapanlar için dikkat edilmesi gereken bir nokta. Boks dersinizin de bu düzene göre ayarlanmış olması gerekir, yemek sonrası antrenman yapmamak gerekir.

 

Sporun yaşam şekliniz haline gelmesi ve sporla iç içe bir yaşam sürmeniz için mutlaka sabahları spor yapmaya kendinizi alıştırmalısınız. Havanın müsait olduğu durumlarda açık hava da, diğer durumlarda kapalı salonlar veya evinizde sabah sporunuzu atlamadan yerine getirmelisiniz. Uyandığınızda doğru esnetme harekeleri ile güne başlamak gibisi yoktur! Boks, aynı zamanda esneklik kazanacağınız, denge ve güç sporu olduğu için sabah sporu boksa başlayanlar için önemlidir.

 

Yeme düzeni ile antrenman saatleri arasında dikkat etmezsek ne olur?

 

Öncelikle bedeninizi tanımanızı istiyoruz, sporcu kendini tanıyan ve buna göre davranan insandır. Spor yaparken dolaşım sisteminiz zorlanacağı için bedeniniz ağırlaşır. Sindirim sisteminiz bu sırada çalışıyorsa kalbinize fazlada yük biner ve kalp krizi riskini arttırmış olursunuz. Yemek yediğinizde son lokmanızdan sonra ortalama 45 dakika bekleyin. Besinleriniz sindirilmeye başlanmış olacak fakat ağır antrenman yapıyorsanız bu süre 2 saat olmalıdır. Çünkü sindirim sisteminiz çalışırken ağır hareketlerde bulunmak inme riskini de beraberinde getirir.

 

Hareket halindeyken tansiyonunuz yani kan basıncınız yükselir. Kan basıncınızın yükselmesi demek kalp atışınızın nabzınızın artması demek. Bedeniniz çalışırken ayrıca katabolizma ve metabolizma da çalışır. Bu sırada bir de sindirim sisteminizin çalışması ciddi bir soruna neden olur. Bu nedenle sabah sporunuz için ya erken kahvaltı yapmayı ya da spor sonrası kahvaltı yapmayı tercih edebilirsiniz. Bu konuda boks dersi aldığınız hocanızdan kişisel öneri almanızı tavsiye ediyoruz.

 

Sabah antrenmanları önemlidir, çünkü kaslarınızın çalışmalardan tam anlamlı ile fayda görmesi için bedeninizi düzenli olarak çalıştırmanız gerekir. Sabah sporlarını düzenli olarak yapmanız, daha iyi bir boksör olmak için dikkat etmeniz gereken bir detaydır. Boksörlerin sadece sabahları spor yapmadığını, buldukları her fırsatta spor yapmaları gerektiğini de dip not olarak belirtmiş olalım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir